OdooFace: Szőke Márk

Szőke Márk

Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem ötödéves osztatlan építészmérnök hallgatója

Ehhez a diavetítéshez JavaScript szükséges.

1. Miért szálltál be a projektbe?

Az iskolapadban tanulás helyett mindig is jobban érdekelt a valós helyzetekből tanulás. Egyik ismerősömtől hallottam, hogy alakult egy magyar csapat, aminek a jelentkezését elfogadták a 2012-es SD Europe versenyre. Ekkor még semmit sem tudtam az egészről, de utána olvastam, és nagyon megtetszett az egész, hisz egyetemi hallgatóként szerintem sokunk álma, hogy egy általunk tervezett ház valóra váljon.

 2. Éppen most mivel foglalkozol a projektben?

Fő profilom a látványtervezés, mely alapvetően két dolgot takar. Egyrészt a megszokott módon, a külső kommunikációs anyagok képanyagát csinálom, másrészt a tervezés közben aktív részvétellel segítem a tervezők munkáját. Az aktív részvétel előnye, hogy a tervezők sokkal hamarabb visszajelzést kapnak ötleteikről, illetve tervezőként is kicsit részt tudok venni a munkában. Ezek mellett a kommunikációs csapat részeként felügyelem a vizuális anyagok készítését.

 3. Mit vársz a jövőtől? Mivel foglalkozol a projekten kívül?

A közös munka folyamán az építészekkel szeretnénk kitapasztalni, hogyan lehet a számítógépes tervezést legjobban integrálni a hagyományos tervezési módszerek közé. Szeretném, ha a 3d-s modell ne csak egy utolsó pillanatban megcsinálandó kötelező kör legyen, hanem  segítse a tervezést, a házzal együtt fejlődjön, a végén pedig segítse a ház bemutatását/értékesítését. Hisz a tervezés lezárása és a ház elkészülte között sok idő telik el minden projectnél, azonban sok fontos résztvevő számára szükséges a kész ház látványa (gondoljunk csak a leendő tulajdonosra például).

A projekten kívül szabadúszó látványtervezőként dolgozom, emellett egy régi középiskolás barátommal alakulófélben van egy online marketinggel foglalkozó cég is.

Ezek mellett próbálok minél több időt tölteni a barátnőmmel és a barátaimmal is, ami nem mindig egyszerű feladat.

 4. Véleményed szerint hogy fogunk szerepelni a versenyen? Szerinted mi a legnehezebb része a projektnek?

Nyerni megyünk ki, nem? Szerintem a legnehezebb a komplexitás. Lehet, hogy a tervezési feladatok nagyobb épületeket céloznak meg a tanulmányaink során, azonban ennyire újszerű anyagokkal, ennyire extra problémákkal (pl. szállíthatóság), hi-tech gépészeti rendszerekkel sokkal komolyabban át kell gondolni minden vonalat. Ezek mellett minden vonalhoz 50, teljesen más szakterületről származó ember munkája tartozik, és ezt összehangolni nem egyszerű dolog. És ezeknek a dolgoknak nem csak Madridig kell jól összeállniuk, mert előtte még a szponzorokat is meg kell győzni, hogy jók vagyunk.

 5. Milyen eredményeid és érdemeid születtek eddig tanulmányi éveid alatt, mesélj róla egy kicsit.

Egyetem előtt még én is inkább műszaki beállítottságú voltam, így matekversenyekre jártam, azonban mindig is érdekelt a művészi vonal, így kerültem az építészkarra is. Főleg a tervezési irány vonz, így több pályázaton is indultam már. Legutóbbi sikerem, a barátnőmmel közösen tervezett “Legkisebb lakás” című TDK pályázatunk, mellyel a BME-n első díjat, míg az országos TDK-n az építész szekcióban megosztott második díjat kaptunk. Emellett több éve foglalkozom látványtervezéssel, több építészirodánál is megfordultam, mostanában azonban főleg megrendelésre, saját név alatt dolgozom. Szerintem ez az egyik legnagyobb kihívás, mert az ember minden munkája a saját nevét minősíti.

Címkék: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Hozzászólás